Friday, August 31, 2007

While waiting...

Was waiting for weinz and shiv yesterday. While waiting for them, I picked up a pen, took a piece of paper, and started scribbling.

It started with trying to write a song, but as I was listening to my mp3, nothing came out.

Then, I decided to write something for my next blog entry--

有时候,觉得自己好可笑。 总是口说一套, 心里想着另一套。

害怕

怕什么?是怕伤害?怕失望?还是怕。。。

自己的脑子, 难道不是我自己最清楚的吗?那为什么,我总是觉得,我最难了解的那个人,是自己?

有时候,就是觉得那么矛盾。

Then I felt that it was kinda short; it wasn't sufficient to reflect what I was thinking. So I started to scribble some of the things I wrote in the past and extended them...

开心就是喜欢吗?那为什么喜欢,总是那么痛?

“可以”就是“应该”吗? “可以”做到的事,就“应该”去做吗? “应该”做的事,就“喜欢”做吗? “应该”是种责任,“喜欢”就是任性吗?

多愁善感不是种错,可为什么总是那么痛? 为什么有错的人,总是那么无所谓?而为什么无辜的人总是得为这些错的人伤心难过?

And finally, I came to my conclusion of the day...

要是没有明天,我为什么还要为未来担心?



我不想睡,不是怕明天的到来,而是怕今天的离去。